تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع)
سرخط خبرها

برگزاری جشن میلاد بانوی آب و آئینه در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۴۵۱۴۸
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
برگزاری جشن میلاد بانوی آب و آئینه در حرم مطهر رضوی
در شب و روز ولادت حضرت زهرا(س)، حرم مطهر رضوی محفل برپایی جشن‌های شادمانه با حضور زائران و مجاوران است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرا رسیدن شب خجسته میلاد بزرگ بانوی جهان اسلام، حرم مطهر رضوی میزبان زائرانی بود که برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به محضر امام مهربانی‌ها مشرف شده بودند. آستان قدس رضوی نیز با تدارک برنامه‌های ویژه این مناسبت، در کنار جشن‌های ولادت حضرت فاطمه(س)، محافلی را با هدف نکوداشت مقام زن و تجلیل از مادران برپا کرد. این میزبانی، همچنین با فضاآرایی ویژه حرم مطهر همراه بود و زائرانی که در شب و روز ولادت بانوی دو عالم، به آستانی ملکوتی فرزند ایشان در مشهدالرضا(ع) مشرف شدند، نظاره‌گر گل‌آرایی و نورپردازی ویژه و کتیبه‌های چشم‌نواز تبریک این عید فرخنده بودند. 

جشن شب میلاد

مراسم شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت صدیقه طاهره(س) دقایقی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز شد. حاج ابراهیم قانع در مدح و وصف حضرت زهرا(س) مولودی‌خوانی کرد و حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی نیز به بیان فضائل و کرامات بانوی دو عالم پرداخت. 

نقش ویژه مادر در تربیت فرزندان

وی در این مراسم پیرامون شخصیت صدیقه اطهر(س) و مقام و جایگاه مادران گفت: حضرت فاطمه(س) در خانه‌ای محقر و کوچک، فرزندی همچون امام حسین(ع) تربیت کردند و هر چند القاب و صفات بسیاری برای حضرت سیدالشهدا(ع) بیان شده اما بالاترین توصیف برای ایشان این است که آن حضرت، فرزند حضرت زهرا(س) هستند. وی تصریح کرد: مادران، جایگاه ویژه‌ای در تربیت فرزند دارند و همانطور که حضرت زهرا(س) اهتمام بسیاری به این امر داشتند مادران جامعه اسلامی نیز باید در امر تربیت فرزند کوشا باشند. پایان این مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای امیر عارف همراه بود.

 زیارت امام رضا(ع) در روز ولادت حضرت زهرا(س)

امروز و همزمان با روز ولادت بانوی دو عالم، حرم مطهر رضوی با ویژه برنامه‌هایی میزبان زائران شده است. این محافل با محفل قرائت دعای ندبه آغاز شد و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

چایخانه‌های حضرت در حرم مطهر نیز در این روزهای سرد، با چای داغ، کیک و شیرینی از خانواده‌ها پذیرایی و ایک زیارت آنها را خاطره‌انگیز می‌کنند.
خادمان حرم مطهر رضوی همچنین با تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران، آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی، فعالیت شبانه‌روزی دفاتر خدمت‌رسانی به زائران در تلاش هستند تا میزبانی شایسته‌ای را رقم بزنند. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->